زنجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:دشمن بعد از ناکامی در حوزه جنگ سخت به سمت جنگ شناختی تغییر تاکتیک داده است و به فرهنگ و عناصر فرهنگی ما هجوم آورده تا با تغییر باورها به اهداف خود برسد که این موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۰۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

دشمن با نشانه گرفتن فرهنگ و عناصر فرهنگی سعی در تغییر باورها دارد

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ابوالفضل رفیعی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان که در فرهنگسرای امام خمینی(ره)برگزار شد،اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت‌های مختلفی بر عهده دارد که مهمترین آن تاثیرگذاری فرهنگ در جامعه است.

 

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در رابطه با فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ زیربناست و همه مسائل روبنا محسوب می‌شود، لذا اهمیت این موضوع و ماموریت‌ها و وظایفی که وزارت‌خانه تدوین کرده است مشخص بوده و باید به آن توجه ویژه کرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی استان زنجان با مشکلات و کمبودهایی روبروست، تصریح کرد: امیدواریم در قالب نقشه مهندسی فرهنگی استان این مشکلات و کمبودها رفع و جبران شود.

 

وی وظایف و مأموریت‌های مجموعه فرهنگ را بسیار متنوع، خطیر و مهم دانست و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات، مدیریت در شرایط محدودیت‌های اعتباری سخت و هنرمندانه است.

 

این مسئول با اشاره به جنگ شناختی که دشمن راه انداخته است، گفت: دشمن بعد از ناکامی در حوزه جنگ سخت به سمت جنگ شناختی تغییر تاکتیک داده است و به فرهنگ و عناصر فرهنگی ما هجوم آورده تا با تغییر باورها به اهداف خود برسد که این موضوع وظیفه ما را سنگین می‌کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه چنین شرایطی وظیفه همه ما را سنگین می‌کند،بیان کرد: نقش آفرینی در حفظ و تقویت هویت اسلامی ایرانی منحصر به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه اقدامات تبیینی نیاز امروز جامعه است و در این راستا روایت‌های درست باید به نسل جدید منعکس شود، افزود: قطعاً رسیدن به این هدف با کمک اصحاب فرهنگ و هنر محقق خواهد شد و امیدواریم همه تلاش خود را در حفظ این هویت داشته باشند.

 

گفتنی است در این مراسم اصغر حاج‌علی‌اکبری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی و از خدمات ۲ ساله امرالله حسنی در این مجموعه قدردانی شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات